AFRISO marką pierwszego wyboru

Michał Kulicki, prezes AFRISO dla portalu ogrzewnictwo.pl

Firma kierowana przez Michała Kulickiego, jak co roku wprowadza nowości do swojej oferty. Dwa lata temu był to odpowietrznik o gruntownie odmienionej konstrukcji wewnętrznej. W 2016 r. nowa generacja termostatycznego zaworu mieszającego ATM. W tym roku, we wrześniu, spółka zaprezentowała innowacyjne rozwiązanie w zakresie obrotowych zaworów mieszających i siłowników. Polega ono na przystosowaniu współdziałających elementów do szybkiego montażu, bez użycia narzędzi, na jeden klik. Stąd jego nazwa, zresztą zastrzeżona – ProClick. Spółka ma ambicję zostać marką pierwszego wyboru dla jak największej ilości fachowych firm wykonawczych.

Michał Kulicki, prezes AFRISO w wywiadzie udzielonym dla portalu ogrzewnictwo.pl przypomina m.in początki istnienia przedsiębiorstwa w Polsce. Wówczas firmę „rozkręcało” kilka osób – obecnie zatrudnionych jest ponad 50, a wolumen sprzedaży wzrósł w ostatnich latach 10-krotnie. Mimo upływu czasu, jak zaznacza Michał Kulicki, AFRISO tworzą ludzie młodzi, ambitni, energiczni i otwarci na nowe idee.
 

AFRISO oferuje m.in. odpowietrzniki automatyczne, termostatyczne i obrotowe zawory mieszające, systemy sterowania, rozdzielacze, grupy pompowe, systemy detekcji wycieku. Prezes polskiego AFRISO zauważa, że rynek na produkty spółki jak i oczekiwania potencjalnych klientów ewoluują. Zdaniem prezesa Kulickiego, duża ilość zleceń dla fachowców i długie okresy oczekiwania na ich pojawienie się na placu budowy, pociągają za sobą wzrost zainteresowania rozwiązaniami przystosowanymi do szybkiego montażu i uruchomienia. Stąd coraz większy popyt na elementy modułowe lub prefabrykowane, urządzenia kompletnie wyposażone i wstępnie skonfigurowane. Sam rynek na produkty spółki jest rosnący od wielu lat, a taki trend, zdaniem Michał Kulickiego, powinien utrzymać się jeszcze co najmniej do 2020 r. Dodaje, że produkty AFRISO wyróżniają się zaawansowaną technologią – zarówno co do doboru materiałów, jak i dopracowania szczegółów oraz w zakresie rozwiązań technicznych. Przykładami osiągnięć spółki są rozdzielacze do ogrzewania i chłodzenia płaszczyznowego ProCalida, wykonane z wykorzystaniem technologii łączącej poliamid z mosiądzem oraz odpowietrzniki automatyczne wyposażone w wystudiowane elementy konstrukcyjne. Celem firmy jest, by produkty AFRISO były jak najbardziej przyjazne dla instalatora i użytkownika oraz dopasowane do ich realnych potrzeb.

Prezes Kulicki podkreśla, że firma co roku wprowadza na rynek jakąś istotną nowość. Dwa lata temu był to odpowietrznik o gruntownie odmienionej konstrukcji wewnętrznej. W zeszłym roku nowa generacja termostatycznego zaworu ATM. W tym roku, we wrześniu, firma zaprezentowała innowacyjne rozwiązanie w zakresie obrotowych zaworów mieszających i siłowników. Polega ono na przystosowaniu współdziałających elementów do szybkiego montażu, bez użycia narzędzi, na jeden klik. Stąd jego nazwa, zresztą zastrzeżona – ProClick. Między innymi dzięki stale wprowadzanym na rynek nowym rozwiązaniom, brand AFRISO umacnia się na naszym rynku. Michał Kulicki zaznacza, że spółce zależy na tym, by AFRISO była marką pierwszego wyboru dla jak największej ilości fachowych firm wykonawczych. Jego zdaniem, warunkiem koniecznym dla osiągnięcia tego celu jest odpowiednia obecność na półkach firm dystrybucyjnych. Firma zamierza więc mocniej zaznaczyć swoją obecność wśród instalatorów oraz znacząco rozszerzyć i powiększyć ilość swoich produktów w hurtowniach.
 

Pytany o to, jak ważna jest ekologia w działalności firmy, prezes AFRISO, odpowiada, że mottem niemieckiej centrali firmy jest od ponad 60 lat hasło „Technik für Umweltschutz”, czyli – „Technika dla ochrony środowiska”. Ekologia jest więc osią kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa a sama spółka konsekwentnie dokłada swoją cegiełkę do ochrony powietrza, gleby i wody.

Polska spółka, jak ujawnia Michał Kulicki, w ubiegłym roku miała 43,5 mln złotych przychodu, natomiast w tym, ma ambicję przekroczyć 50 mln zł. Prezesa AFRISO, cieszy natomiast regularna obecność w rankingu Gazel Biznesu (organizowany jest przez Puls Biznesu). Firma już ponad dziesięć razy była nagradzana w tym konkursie za osiąganie dobrej dynamiki wzrostu przychodów i zysku netto. Zdaniem prezesa, nic nie wskazuje na to, żeby ta sytuacja miała ulec zmianie.

Prywatnie Michał Kulicki jest zapalonym żeglarzem i jak sam przyznaje, dobrze się czuje na oceanicznych wodach wokół malowniczych wysp, czy też podczas kilkudniowych przelotów po otwartym morzu między portami, kiedy brak zasięgu sieci komórkowych pozwala oderwać się od codzienności. Inną pasją prezesa AFRISO jest studiowanie historii, co z kolei odświeża spojrzenie, skłania do głębszych przemyśleń i inspiruje.

Cały wywiad dostępny jest na stronie portalu ogrzewnictwo.pl